Si algun dia he de tornar... a Índia


... voldré tornar a trepitjar l'Old Delhi, allà on els cables de la llum semblen estenedors creuats que ocupen bona part del cel indi. Allà on pots trobar des d'una clau fixa per arreglar l'hèlix d'un avió fins a els fregits més picants que no insensibilitza a la primera mossegada la poc acostumada llengua occidental. On la combinació de la calor enganxosa i l'olor d'espècies posa un marc incomparable a l'escena. Entraré en una d'aquelles barberies que farien tremolar el mateix Sweeny Todd per un bon afaitat i diré novament mil vegades "no" al venedor que m'acompanyarà des de l'arribada al barri. Demanaré permís per fer una altra vegada totes aquelles fotografies que ja vaig fer en el seu dia i, abans de marxar, compraré un parell de penjolls al "meu amic" el venedor, qui a aquelles hores ja sabrà que som de Catalunya, haurà despotricat contra els de Madrid, i m'haurà detallat un a un tots els jugadors del Barça, entre els quals encara hi compta el Ronaldinho.

Voldré també torna a seure al fons de l'autocar, on no es veuen les maniobres del conductor, tot i que s'intueixen. Des d'allà escoltaré com els vehicles esprimeixen els seus clàxons una i altra vegada. Em dirigiré a prop d'on està enterrat Gandhi, al parc que hi ha a prop de la universitat, i buscaré, sense èxit, aquells nens i nenes amb parracs que hi eren fa set anys. Ho faré durant hores, amb les fotos que els vaig fer llavors, i que m'havia jurat que un dia els regalaria. No els trobaré i pel meu cap començaran a córrer històries de la sort que hauran tingut aquelles criatures que per a mi només eren grans retrats en el meu comfortable pis català. Trist, tornaré a l'autocar per entomar el camí cap a Varanasi.

A la ciutat sagrada tornaré a ficar-me dins el Ganges, per "purificar-me", com fan els peregrins. En una barca arribarem fins a l'altra riba, on es pot gaudir d'una posta de sol magnífica.

Novament a la ciutat, negociaré amb el conductor d'un rickshaw perquè em canvii el lloc i poder cremar adrenalina pels transitats carrers indis. Finalment, arribaré a l'hotel, em ficaré al llit i somiaré estar a...